Levni'nin en tanınmış eseri Surname 'dir. Surname , yazılı ve bol resimli bir kitaptır ve bir sünnet düğünü resmedilmiştir. Yüzlerce değişik sahneyi içeren bu minyatürlerde Levni, sünnet törenini esprili bir yaklaşımla resmetmiştir.
Sûr-ı viladet: Doğum vesilesiyle yazılan surna-melere verilen ad. Surnameler 16. yüzyıldan itibaren edebî bir tür hâline gelmiştir. Sûriyye : Kaside biçiminde yazılan surnamelere verilen ad.
Sâki-nâme , divan edebiyatında gerçek ve mecazi anlamda içki, içki çeşitleri, içki meclisleri ve bu meclisteki araç- gereçler hakkındaki eserlere verilen addır. Genellikle mesnevi şeklinde yazılmakla birlikte kaside ve terkib-i bend gibi şekillerde de yazılmıştır.
Osmanlılar döneminde şehzadelerin sünnet düğünleriyle, kadın sultanların evlenme törenlerini betimlemek amacıyla yazılmış manzum ya da mensur yapıt. Kaside biçiminde olanlarına surriye de denilmiştir. Levni'nin en tanınmış eseri Surname 'dir. ...
Güvahi Pendnâme/Yazarları Pendnamelerin en meşhuru Feridüddin Attar'ın Pendname'sidir. Bu eserin Türkçeye manzum, mensur birçok çevirisi yapılmıştır. Güvahi 'nin 1527'de kaleme aldığı 2133 beyitlik manzum Pend-name'de Attar'ın etkisi pek görülmemektedir. Pendname türü kaside, gazel, terci-i bend, mesnevi nazım şekilleriyle kaleme alınmıştır.
Surname -i Hümayun (III. Murad Surnamesi ) , 1582'de Padişah III. Murad'ın oğlu Şehzade Mehmet'in sünnet düğünü nedeniyle düzenlenmiş 52 gün süren şenlikleri anlatan Türkçe eserdir.
Divan şiirinde anlam ve kavramlar bir beyitte tamamlandığı için şair, her beyte iki uyak bulmak zorunda olduğundan, mesnevi en kolay nazım biçimi sayılır. Bu nedenle mesnevi kısa konularda pek kullanılmamıştır. ... Dibâce: mesnevinin önsözüdür. Manzum veya mensur olabilir.
Hiç şüphe yok ki, Türk edebiyatında sakinjtme türü ·XVII. yüzyılda altınçağınıyaşamıştır. Çünkü bu yüzyılda çeşidi nazım biçimiyle yazılmış sayısıhayli fazla sakiname örneği vardır. Fakat ilk sakiname . örneğini XVI. yüzyılda Revani (ÖL.1524)'de görmekteyiz.
Bu akımın 18. yüzyıldaki en önemli temsilcisi Divan edebiyatının son ve en büyük şairi Şeyh Galip'tir.
Osmanlı döneminde padişah çocuklarının doğum ve sünnet törenleriyle padişah kızlarının düğün törenlerini anlatan manzum, mensur ya da manzum-mensur karışık yazılan eserler genellikle Surnâme adını taşır.
Bu türün ilk örnekleri 1582 yılında yapılan bir Osmanlı şenliği üzerine kaleme alınmıştır. 1582 yılında Sultan III. Murad'ın (s. 1574-1595) oğlu Şehzade Mehmed (daha sonra III.
Pendname kelimesi Fars kökenli olup, öğüt, nasihat kitabı anlamlarına gelir. İfade formu olarak mesnevi nazım şeklini kullanan pendnameler veya bu isim altında görülmese bile pendname niteliğindeki bu eserlerin en önemli vasıfları dinî, tasavvufî ve ahlâkî-didaktik karakter arzetmesidir.
PENDNÂME . (ﭘﻨﺪﻧﺎﻣﻪ) i. (Fars. pend “öğüt” ve nāme “yazılı şey, risâle” ile pend-nāme) Nasîhat kitabı.
Surname -i Hümayun (III. Murad Surnamesi) , 1582'de Padişah III. Murad'ın oğlu Şehzade Mehmet'in sünnet düğünü nedeniyle düzenlenmiş 52 gün süren şenlikleri anlatan Türkçe eserdir. Şenlikleri 250 çift sayfa minyatür ile resimsel bir öyküye dönüştüren eser, tarihinde tamamlanarak hünkâra sunulmuştur.
Düğün, şenlik, ziyafet ve benzeri konularda yazılan eserlere ve genel olarak bu edebî türe, bu iki sözcüğün birleşmesinden meydana gelen “ sûrnâme ” adı verilmiştir. Bu türün ilk örnekleri 1582 yılında yapılan bir Osmanlı şenliği üzerine kaleme alınmıştır. 1582 yılında Sultan III.
Manzumelerin uyak örgüsü, nazım birimi, ölçüsü ve konusuna göre kazandığı dış özelliğin genel adına ise “ nazım biçimi (şekli)” denir. Halk edebiyatında nazım biçimi olarak “destan, koşma, semai, varsağı, mâni, türkü, ilahi, nefes, şathiye vb.” kullanılmıştır.
Bu kapsamda nazım biçimi olarak kaside, gazel, mesnevi, mehammes, rubai, müstezat, terbi, murabba, müseddes gibi pek çok seçenek öne çıkmaktadır. ... Bunlar arasında ise terza-rima, sone, serbest müstezat gibi değişik biçimler yerini almaktadır.
Mesnevî bir edebiyat terimi olarak aynı vezinde ve her beyti diğer beyitlerden bağımsız olarak kendi arasında kafiyeli bir nazım biçiminin adıdır. Bu nazım biçimine mesnevî adının veriliş nedeni, her beytin mısralarının diğer beyitlerden bağımsız olarak kendi içinde ikişer ikişer kafiyelenmiş olmasıdır.
Mesnevi özellikle Arap,Fars ve Osmanlı edebiyatında kendi aralarında uyaklı beyitlerden oluşan ve aruz ölçüsüyle yazılan divan edebiyatı şiir biçimidir. ... Mesnevide konu ne olursa olsun , ilk dikkati çeken özellik olayın bir masal havasında anlatılmasıdır.
SON YAZILAR
Mısır buzlukta saklanır mı?
Tresan sarımsaklı şampuan neye iyi gelir?
Toyota Supra neden yasak?
Ariel Dağ Esintisi beyazlar için mi?
1 promil kaç mg dl?
Push etme ne demek?
Oi ne anlama geliyor?
Dilin çözülmesi için hangi dua okunur?
Vişne ile ne yapabilirim?
Yazın bir erkek nasıl giyinmeli?
Casper klavyeden WiFi açma tuşu hangisi?
Demir turkiyede nerede bulunur?
Bebelac 2 Devam Sütü Nasıl Hazırlanır?
Dance Monkey söyleyen kişi kaç yaşında?
Midye nin içinde ne var?
Otopark ölçüleri ne olmalı?
Dexpantonne aloe vera jel ne işe yarar?
Surname kime ait?
Korkuteli'ne neden Korkuteli demişler?
Eyvah Kitap kaç yaş için?
Antalya Mersin otobüsle kaç saat sürüyor?
Starbucks paket servis yapıyor mu?
Kullanılmayan Instagram hesabı nasıl kapatılır?
Turk Telekom paket sorgulama nasil yapilir?
Esenlik Türkçe mi?
1000 adım kaç kalori?
Bütün dana kelle nasıl pişirilir?
Sesi kaydetmek için kullanılan ilk teknolojik araç nedir?
Ben Yoruldum Hayat söz beste kimin?
Murat Soydan oglu kimdir?
Istihdam söz sanatı ne demek?
Londra hangi ülkeye ait?
Elmalı Kurabiye buzluğa koyulur mu?
Fetret Devri Nedir Kısaca tarih?
Ataol Behramoğlu Kimdir Edebi Kişiliği?
Adana usulü patlıcan tava nasıl yapılır?
Sinop kimden alındı?
Rüyada sevmediği birini görmek ne demek?
Kadınlar bayram namazı kılar mi?
Poco X3 Pro kaç fps veriyor?