Örneğin su 0 santigrat derecede donma noktasına ulaşır ve donar . Ancak son yıllarda yapılan çalışmalar neticesinde, saf suyun sıfırın altında 48 derecede donduğu biliniyor.
Deniz suyu sıcaklığı -4'e düşse bile çok ince bir zar şeklinde donar . Komple sistemin dibe kadar donması mümkün değil.
Suyun içerisine tuz eklediğiniz zaman, su moleküllerinin kap içerisinden çıkması ve gaz fazına geçmesi daha da zorlaşır. Başka bir deyişle, suyun içerisine tuz eklediğiniz zaman, suyun kaynama noktasını yükseltmiş olursunuz.
Suyun içindeki tuz oranı arttıkça, kaynama noktası o kadar yükselecektir. ... Nasıl tuzlu suyun kaynama noktası 100 derecenin üzerine çıkıyor ise, donma noktası da sıfır derecenin altına düşer. Aynı prensiple, suyun donma noktası düşüşü, suya atılan tuz miktarına bağlıdır.
Tuz aslında buzu eritmez, ancak buzun erime sıcaklığının düşmesine sebep olur. Örneğin hava sıcaklığının -3°C olduğu bir günü düşünelim. Saf suyun erime/donma sıcaklığı 0°C olduğu için böyle bir günde açık havadaki su donacaktır.
engellemek için saf antifriz kullanmanın saçma olduğu istenmeyen durum. saf antifrizin donma noktası -12 derecedir.
Antifriz ile Buz Çözme: Sileceklerde kullandığımız antifrizli sular da buz çözmede işe yarıyor. Burada dikkat edilmesi gereken, hazır antifrizli silecek suları kullanmak gerektiğidir. Radyatör sistemlerinde kullanılan antifrizi silecek suyuna eklediğimiz takdirde boya ve plastiğe zarar verebilir.
Peki, motorlu taşıtların radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde nedir? Antifriz, 0 derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde. Antifriz daha çok otomobil motorlarında kullanılır.
Motorun ana gövdesine yani motorun bütününe motor bloğu denir. Blok halindeki bu yapıya motorun çalışmasını sağlayan diğer parçalar eşlik eder.
Motor bloğu ya da silindir bloğu ; motorun ana yapısını oluşturan parçadır. Kam mili, krank mili, piston gibi birçok motor parçasına yataklık eder. Motorun temel ve en büyük parçası olan motor bloğu , motorun toplam ağırlığının yaklaşık 1/4'ünü oluşturur.
Bir başka ismi Silindir Kafası olan Silindir Kapağı, motor bloğunu üstten örten motor parçasıdır. Örtme işlemi silindir kapağı contası ile sağlanır. Yukarıdan bakıldığında bujiler, emme manifoldu ve egzoz manifoldu silindir kapağının üzerinde görülür.
Bu tapaların görevi; motorda oluşan bir sıkıntı sebebiyle bloğun patlamaması ve basıncı azaltmak için yerinden fırlamaktır. Yerinden fırlayan tapa , bloğun patlamasını önlemiştir.
Motor harareti aşırı yükseldiğinde ilk olarak bu conta yanar. Conta yanarsa silindir yanma odasına soğutma suyu girer, hararet devam ederse kapak çatlar. ... Buda motorun ürettiği torkun yükselmesine sebep olur . Silindir kapak contası yanık ise egzozdan beyaz duman veya su atar.
Contası yanık olan araç contanın yandığı yere göre değişiklik gösterebilir. su deposuna hava basabilir. Silindirlerin arasından yandıysa Tekleme yaptırabilir. Bir süre sonra da yağa su karıştırır.
Motor gövdesine bağlı bir parçadır. Silindir kapağının ya da motor kapağının işlevleri şöyle sıralanabilir: silindiri örtmek, Emme manifoldunu, egzoz manifoldunu ve bujiler gibi parçaları üzerinde taşımak, onlara yataklık etmek, yanma odalarını oluşturmak. ...
Silindir Kapağının Çatlaması Silindir kapağı çatladığı zaman motor çalışır ancak su kaybı ve soğutma sıvısı içersinde yüksek basınç oluşur . Bu yüzden araç yürüyemez hale gelir.
Silindir kapak contası , motorun en hayati parçalarından biridir. Silindir kapağı ile motor bloğu arasında yer alır ve sızdırmazlığı sağlar.
Tıbbi görüntüleme teknikeri kaç puanla atanır?
Volvo XC90 nerede üretiliyor?
250 riyal ne kadar eder?
Kıymalı Pide nereye ait?
Iş fiili nedir?
22 ayar bilezik fiyatı nasıl hesaplanır?
Vücutta kan fazlalığı ne anlama gelir?
Atlas yıkılmaz kaç yaşında?
2021 diyetisyen Maaşları Ne Kadar?
Murat Boz hangi dizide oynadı?