Daha öncede söylediğimiz gibi çalışmamasının bir numaralı tanımı , normalde girmemesi gereken bölgelere su girmesidir. Basınçlı yıkama yaptığınızda yada şebeke basınçlı bir yıkamada dahi Motosikletin çalışmamasına neden olacak sensörlere anahtarlara veya bağlantılara su ulaşması riskini alırsınız.
Ya akü bitiktir ya kutup başları gevşektir ya oksit yapmıştır ya marş şalteri bozuktur ya da marş motoru bozuktur. Eğer ki kontak çevrildiği anda marş basıyor ancak motoru yavaş döndürüyor ise yine ya akü zayıftır ya kutup başları gevşektir ya marş motoru arızalıdır yani kömürleri bitmiş olabilir.
Ayrıca boğulma durumunda bujiler de ıslanır. Bu durumda bujilerinin sökülüp kurutulması gerekmektedir. Karbüratörlü araçlarda ise boğulmuş motoru çalıştırmak için gaz pedalının sonuna kadar dip gaz ve uzun süre marşa basılarak çalıştırılır . Araç önce tekleyerek çalışacak sonra ideal rölanti devrine dönecektir.
LPGli Araçlarda Motor Temizliği Ama Nasıl? Motorunuz kirli ise basınçlı hava tutup küçük bir boya fırçasıyla detaylı bir şekilde temizledikten sonra hafif nemli bir bezle görünen yerleri silmeniz yeterli olacaktır. Lpg beyinleri,bujiler içine su temas ettiğinde oldukça fazla sorun çıkarabilecek parçalardır.
Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.
Araçların motorunda boğulma diye nitelendirilen olay, motorun çalışması için gerekli hava-benzin karışım oranının silindirlere fazla benzin girerek karışımın zenginleşmesi sonrasında meydana gelir. ... Bu durum motorun boğulmasını (flooded engine) önler.
Benzin enjektörleri, LPG enjektörleri ve dizel mazot enjektörlerinde tıkanmalar ve arızalar oluşması, araca gerekli olan yakıtın, yanma odalarına yeterince ulaştırılamaması ve buna bağlı olarak arabanın boğulması ve gaz yememesine sebep olacaktır.
1- Buji kablo uçları kirlenmiştir, temizlenir. 2- Kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamıştır, yenisiyle değiştirilir. 3- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, değiştirilir. ... 8- Bujiler bozulmuş, kirlenmiş veya ıslanmıştır.
Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.
Motosikletlerde bulunan subap yahut valfler motordaki yanma odacıklarına gönderilmekte olan havanın ve yakıtın giriş işleminden sorumlu parçalardır. ... Bu durumda motosiklet subap ayarı da hareket ettirici kol ile subaplar arası boşluğun en uygun seviyeye getirilmesine denir.
Böyle durumlarda marş motoru kömürünüzün tükenmiş olma olasılığı oldukça yüksek olacaktır. Unutmamak gerekir ki marş motorunuzun kömürü bitmişse aracınız hiçbir şekilde çalışmaz. Şöyle ki şayet aracınızda volant dişlisi bölümünde bir arıza yaşarsanız; aracınız bir çalışıp bir çalışmayabilir.
SON YAZILAR
Beden eğitimi öğretmeni olmak için hangi liseye gitmek gerekir?
Oruçluyken ağlamak günah mı?
Hangi gezegenlerin dolanma süresi dünyadan daha kısadır?
Dijital endüstriyel dönüşüm nedir?
Hızlı kek nasıl yapılır?
Mekik en kolay nasıl çekilir?
Kuran ı kerim ne zaman çoğaltıldı?
IBB bisiklet nerelerde var?
4K video için kaç Mbps?
Cemevi adı nereden gelir?