Manuel şanzıman ya da düz vites seçeneği, otomotiv tarihinde en geniş kullanım alanına sahip olan ve hemen her markanın tüketiciye sunduğu şanzıman tipidir. Sürücünün aracın hareketlerine daha fazla hakim olduğu bir sürüş deneyimi sunar.
Motorun sol tarafında bulunan gidondaki debriyajı sıkarak motor marşına basmanız gerekmektedir. Böylece motorun bir veya iki saniye içerisinde çalışmasını sağlayabilirsiniz. Bu esnada motorun boşta olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Motor eğer 1'de ise debriyajı sıkarak da motorun çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Vitesli motorlar : Vitesli motorlarda vites sol ayağın altındaki bir koldur. Genelde bu kola sol ayağımızla aşağı bastığımızda 1. vites , yukarı çektiğimizde 2 , 3 ,4 ve 5. viteslere sırayla geçer 5. vitesten direk 1. vitese inmez birer birer vites küçültür ve büyültürüz. 1. vites ile 2. arası ise boş vitestir.
Yarı otomatik vitesli araçlarda debriyaj pedalı bulunmaz. Yarı otomatik vitesin bir diğer avantajı da, düz vitese göre daha az yakıt tüketimi yapmasıdır. Ayrıca bu araçların kullanımı da oldukça kolaydır. Debriyaj olmadığından yapmanız gereken vites kolunu D (drive) moduna alıp gaza basmaktır.
Fren manetleri scooterlarda gidonda, viteslilerde ise ön fren gidonda arka fren ise sağ ayağınızdadır.
Vites , dişli takımlardan oluşur. Vites dişlilerinin araçta sağlayabildiği hız farklı ayarlarda sınıflandırılır. ... Vites sisteminde motorun hızını ve gücünü belirleyen araç ise vites kutusu yani şanzımandır.
Debriyaj pedalına bastığınızda, debriyaj baskısı ve rulmanı sayesinde motordan vites kutusuna gelen hareket iletimi kesiliyor. ... Ayağınızı debriyaj pedalından çektiğinizde volan ve debriyaj baskısı arasında bağlantıyı sağlayan debriyaj balatası kavramayı sağlayarak hareket iletimini tekrardan sağlıyor.
Cup , özellikle şehir merkezlerinde yoğun şekilde tercih edildiği gözlenen bir motosiklet türüdür. Debriyaj bulundurmayan bir motosiklet türü olduğu bilinir. Bunun yanında cup motosiklet vidaya sahip bir araçtır.
Fren manetleri scooterlarda gidonda, viteslilerde ise ön fren gidonda arka fren ise sağ ayağınızdadır.
Ön fren kullanma şartları: Virajda yatmışken kullanmak motoru dik pozisyona getirir ya da ön tekeri kilitler. Freni çok geç bırakmayınız. Yumuşak ve kademeli artışla sıkmak yoldaki hedefiniz olmalıdır. Freni yumuşak ve kademeli artışla istenilen noktaya bir kerede sıkın.
Vitesin zor geçmesinin en büyük nedeni, havaların soğuk olmasıdır. Vites geçişinde ses geliyorsa ve vites kolu biraz sert ise, bu durum soğuktandır. Hava veya vites ısındığında şanzıman normale dönecektir, fakat yeni araçlarda bu duruma pek rastlanmaz.
SON YAZILAR
Kadın menisi kuruyunca nasıl olur?
Rojda Demirer aslen nereli?
Tv beyaz eşyaya girer mi?
Ikinci el traktor fiyatlari ne kadar?
Gri renk çok akar mı?
Ismail saymaz ın eski eşi kimdir?
Youtube Güncelleme nasıl kaldırılır?
Tecahülüarif ne deme?
Karabük hangi bölgede bulunmaktadır?
SDM diyeti nedir nasıl yapılır?
Pudingli mozaik pasta kaç kalori?
Cüneyt Arkın kimdir vikipedi?
Tekir balığı en güzel nasıl pişirilir?
Engin Altan kaç yaşında?
Motor vites nasıl atılır?
Yarım litre ne kadar eder?
OYAK Yönetim Kurulu kimlerden oluşuyor?
Cinemaximum IMAX nedir?
Oya Başar sevgilisi kim?
Bey Hanım ünvanları nasıl yazılır?
Aslan pençesi hangi hastalığa iyi gelir?
Solo Test oyunu nasıl oynanır?
La Tahzen innallahe meana ne anlama gelir?
Gırgıriye hangi evde çekildi?
Adobe Reader güncelleme nasıl yapılır?
Varsağı nedir ve özellikleri nelerdir?
Windows 10 iTunes nasıl indirilir?
Antalya kart bakiye sorgulama nasıl yapılır?
Snapchat'te çekilen fotoğraflar galeriye nasıl kaydedilir?
beIN sport Teve2 kaçıncı kanalda?
Beautiful ne anlama geliyor?
Keten tohumunun faydaları nelerdir?
Pekmez boy uzatır mı?
Müslin bez ne işe yarıyor?
Nil kler Mandel kimdir?
Eyüp Sabri Tuncer kolonyaları kimin?
TRT Kurdi Sosin programı sunucusu kimdir?
Karaciğerin görevleri nelerdir kısaca maddeler halinde?
Marmara Üniversitesi Uzaktan Eğitim hangi bölümler var?
Ruhuna El Fatiha denilince ne okunur?