Hikaye Sonrası Etkinliği: Yaratıcı dramatizasyon yöntemiyle hikaye sonrasında dinledikleri ve zihinlerinde hikayeyi canlandırırlar. ... Sohbet için hikaye yarım bırakılabilir. Çocuklar zihinlerinde canlandırdıklarını kendi ürettikleri son ile devam ettirip sonlandırabilir.
Türkçe etkinlikleri oldukça zengin etkinliklerden oluşur. Bunlar şöyle sıralanabilir. Tekerleme,Bilmece,Şiir,Parmak oyunu,Grup konuşması,Çeşitli hikâye anlatma teknikleri ilehikâye anlatma,Hikâye oluşturma,Pandomim,Taklit oyunları, Dramatizasyondur.
Etkinlik Çeşitleri; Türkçe, Sanat, Drama, Müzik, Hareket, Oyun, Fen, Matematik, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Alan Gezileri şeklindedir. Öğretmen ya da çocuklar tarafından yapılandırılmış/yarı yapılandırılmış/yapılandırılmamış etkinlikler sınıf içinde yapılabileceği gibi açık havada da yapılabilir.
Türkçe etkinliği çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmek ve iletişim becerilerini artırmak için planlanan etkinliklerdir. ... Erken okuryazarlık becerileri çocuğun gelecekteki okuma ve yazma süreci ve okul başarısı için çok önemlidir.
Mega etkinlikler , kısa dönemde ve genelde bir kez gerçekleşen, düzenlendikleri yerde önemli alt yapı yatırımları ve harcamaları gerektiren, yüksek medya ilgisi ve turist harcamalarının gerçekleştiği, genel olarak uluslararası ölçekte gerçekleşen etkinliklerdir.
Sanat etkinlikleri boya, kolaj, kağıt, ve yoğurma maddeleri çalışma etkinliklerini kapsar. Sanat çalışmaları, gün içinde çeşitli formlarda çocuklar için etkili bir öğrenme fırsatı olarak da kullanılabilir. Sanat çalışmalarından, eğitim programındaki kazanımlara ulaşmada teknik olarak da yararlanılabilir.
Hikaye, şiir veya şarkıların sözlerine uygun şekilde parmaklarla olayların canlandırılmasına parmak oyunları diyoruz. Çocuklar bizimle birlikte sözleri tekrar ederken hareketleri de yaparlar. Parmak oyunlarına söyleyerek, görerek ve yaparak eşlik ettiklerinden çok severler.
Erken yaşlardan itibaren bireyin çok yönlü gelişiminde ders dışı sosyal etkinlikler , ders içi etkinlikler kadar önem arz etmektedir. Ders dışı etkinlikler , öğrencilerin formal öğretim süreci içerisinde öğrendiklerini pekiştiren, bu öğrenmelerin yaşamla ilişkili olduğunu gösteren uygulamaya dönük etkinliklerdir.
Etkinlik genel anlamda bir faaliyet, hareket yada davranışın, olanaklı olduğu kadar, yöneltilmiş bulunduğu amaca ulaşma derecesidir. Diğer bir deyişle amaca ulaşmada yeterli olup olmadığını gösteren bir ölçüttür.
Buradan hareketle matematik dersi özelinde matematiksel etkinlik için şöyle bir tanım verilebilir: Herhangi bir matematiksel kazanıma yönelik gerçekleştirilmesi mümkün olan bir görevin, öğrencilere sorumluluklar verilerek ve birtakım araç-gereçler kullanılarak, uygulamaya geçirilmesi sonucu belirli bir ürün ortaya ...
OYUN ETKİNLİĞİ : *Yarı Yapılandırılmış Oyun Etkinlikleri : Çocukların gelişiminin bütün boyutlarda desteklenmesini hedefleyen, öğretmen veya çocuk tarafından başlatılan, çocukların aktif katılımı ile sürdürülen, çocuk merkezli, açık uçlu bir süreç olarak işleyen yaratıcı oyun etkinliklerinden oluşan oyunlardır.
Bu yöntemler: düz anlatım , hikaye kitabı ile anlatım , hikaye kartı ile anlatım , pazen tahta kartı ile anlatım , kuklalar ile anlatım , televizyon şeridi ile anlatım , slayt ile anlatım , tepegöz ile anlatım , pandomim ve dramatizasyondur (Bektaş, 2010).
Büyüklüklerine göre etkinlikler Mega etkinlikler , Hallmark etkinlikler ve Yerel/ Toplum odaklı etkinlikler olarak sınıflandırılmaktadır.
Bunlar; sanat ve el sanatları, hayvanlar, sportif aktiviteler, oyunlar, dans ve hareketleri, drama, müzik, ve topluluk gezintileri. Terapist, bu yoldan hasta ya da sıkıntılı bireylerin fiziksel, mental ve duygusal iyilik halini koruma ve iyileştirmeyi amaçlar.
Çocuk sesleri dinleme, sesleri ayırt etme, ses üretme çalışmaları, nefes açma çalışmaları, ritim çalışmaları, şarkı söyleme, yaratıcı dans, müzikli dramatizasyon ve müzikli öykü çalışmaları ile müziğin içine girer. Bu çalışmalar doğrultusunda müzik yoluyla duygularını anlatabilir.
Sanat etkinlikleri çocuğun yaratıcı düşünebilmesini sağlar. Sanat etkinlikleri çocuğun geçmişle gelecek arasında bağ kurabilmesinde destek olur. Sanat etkinlikleri çocuğun sosyal bir birey olmasına destek olur. Sanat etkinlikleri çocuğun el becerisi gerektiren işlerde başarılı olmasını sağlar.
Parmak oyunları, sadece okul öncesi döneme özgü gibi görünse de aslında küçük kas gelişiminin hızlandığı 10. ay civarından itibaren bebeklerle çeşitli parmak oyunları oynanabilir .
-Çocuğun yeni kelimeler öğrenmesine fırsat verir. -Taklit yeteneğini geliştirir. -Küçük kaslarının gelişmesine yardımcı olur. - Parmak oyunları küçük kas gelişimi, sosyal, duygusal gelişim, kavram gelişimi, bellek becerilerinin gelişimine katkıda bulunur.
Işkur kursiyer maaşı ATM'den çekilir mi?
Sumak turkiyede nerede yetişir?
Baget ne demek tavuk?
Zeytinyağlı taze fasulyeye sarımsak konur mu?
Merve Boluğur ailesi kimdir?
Hyundai i20 otomatik km kaç yakar?
Bilgisayar Telefon internetine nasıl bağlanır?
Rose şaraba buz atılır mı?
Biber gazı taşımak suç mu?
ING takısı ne anlama gelir?