Sistem yaklaşımı ise tüm alanlardaki sistemleri bütünsel olarak inceleyebileceğimiz disiplinler arası bir anlayış sunar. Bu yaklaşıma göre sistemler alt sistemlerden oluşur. Bu alt sistemler birbirlerini ve tüm sistemi etkiler. Çevreleriyle etkileşim içinde olan sistemlerin devam edebileceğini öngörür.
Sistem yaklaşımı iki temel süreçten oluşmaktadır. Bunlar: Kuramsal Süreç: Sistem analiz, ve sistem tasarımı aşamalarından meydana gelmektedir. Bu süreçte bir düşünce ve kuramsal bakış açısı geliştirme süreci ön plandadır.
Eğitimde sistem yaklaşımının kullanılması, eğitim teknolojisinin kullanılması demektir; çünkü eğitim teknolojisi eğitim sorunlarının giderilmesi ya da eğitimin daha etkili bir hale getirilmesi yolunda eğitimin bütün bileşenlerini gözden geçirerek bizzat sistem yaklaşımı uygulamaktır.
Sistem yaklaşımının temelinde , sistemi oluşturan öğeler ile sistemin bütünü arasındaki ilişkiler vardır. Bu yaklaşım , “ sistemin içerdiği alt sistemler, alt sistemler arası ilişkiler ve alt sistemlerin ana sisteme yaptığı katkılar üzerinde yoğunlaşılmaktadır” (Koçel, 1982: 96).
1. TANIMI : Yönetimde sistem yaklaşımı denildiği zaman, yönetim olaylarını ve bu olayların cereyan ettiği birimleri bir birleri ile ilişkili bir şekilde ele alan yaklaşım anlaşılmaktadır. ... Dolayısı ile organizasyon ana sistemdir. Bu sistem bir birleriyle ilişkili ve karşılıklı bağımlı alt sistemleri içermelidir.
Yönetimde sistem yaklaşımı denildiği zaman, yönetim olaylarını ve bu olayların cereyan ettiği birimleri bir birleri ile ilişkili bir şekilde ele alan yaklaşım anlaşılmaktadır. Başka bir değişle sistem yaklaşımı , organizasyonu çeşitli parçalar, süreçler ve amaçlardan oluşan bir bütün olarak ele alır.
Yönetim Alt Sistemi : Okulu , bütün alt sistemleriyle bir bütün olarak işleten; amaçlarına yönlendiren; eğitimin amaçlarını gerçekleştirmesini sağlayan okulun yönetim alt sistemleridir. - Okulun bir müdürü ve müdür yardımları vardır. - Her öğretmen eğitim yaparken sınıfını yönetir.
Açık sistem yenileme ve büyüme için çevre ile etkileşimde bir sistemdir. Bir kuruluşun temel özelliği, bir kuruluşun kaynakların çevreden ithalatı ile daha heterojen ve karmaşık hale gelmeye devam ettiği negatif entropinin karakteristiğidir. ... Bir kuruluş, çevre ile etkileşimlerinin giriş ve çıkışlarını yönetmelidir.
Sistem Yaklaşımı veya Sistem Teorisi tek başına yeni bir bilimsel disiplin olmaktan çok belirli olayların, durumların ve gelişmelerin incelenmesinde kullanılan bir düşünce tarzı, bir bakış açısı, bir metot, bir yaklaşımdır.
Sistem Kuramı Psikodinamik kurama karşı oluşan kuramlardan biridir. ... Kuram organizmaların her birinin bir sistem olduğu, bunların alt sistemlerden oluştuğu ve üst sistemlerin parçası olduğu tezine dayanmaktadır.
Açık sistem çevresindeki diğer sistemlerden sürekli girdi alan bunları belirli süreçlerden geçirdikten sonra yine, çevreye sunan, böylelikle çevreyi etkileyen ve ondan etkilenen sistemdir. Açık sistem olarak okulun önemli girdisi öğrencidir.
Sistem Gerçekleştirme: Sistem gerçekleştirme, çalışan bir sistem üreten fiziksel ve kavramsal kaynakların temini ve sistemle bütünleştirilmesi olarak tanımlanmaktadır. Bu seviye işlemler varsa yazılımın kodlanmasıyla başlayıp test aşaması sonrası sistemin kullanıma hazır hale gelmesiyle sona erer.
Sistem analizi , ana sistem öğe ve işlevlerinin ele alınarak, ayrıntılı olarak tanımlanmasıdır.Bu aşama sonucunda üretilen raporda kullanıcının bütün ihtiyaçları, var olan sistemin durumu, seçilen en uygun çözümün değerlendirilmesi ve var olan sistemin nasıl iyileştirilebileceğine dair öneriler yar almaktadır.
Örnek: Öğrencinin hazırbulunuşluğu, öğretmen, program, araç- gereç, okul, sınıf, laboratuvar, yönetici, veli, hizmetli, para, enerji vb. Diagnostik testler, eğitim sistemin girdi öğesi içinde yer alır.
Bunlar okulda çalışan yöneticiler, öğretmenler, yardımcı personel ve öğrencilerdir.
Sistemler çevre ile kütle ve enerji değişimi esas alınarak 3 tür olarak sınıflanmıştır. Açık Sistem : Ortam ile hem madde hem de enerji alışverişi yapabilen sistemdir. ... Kapalı Sistem : Sınırlarından kütle giriş çıkışı olmayan ancak enerji (ısı) alışverişi olabilen sistemdir.
Açık bir sistem , örgütsel analize açık sistem yaklaşımındaki temel kavramdır. Açık sistem yenileme ve büyüme için çevre ile etkileşimde bir sistemdir. Bir kuruluşun temel özelliği , bir kuruluşun kaynakların çevreden ithalatı ile daha heterojen ve karmaşık hale gelmeye devam ettiği negatif entropinin karakteristiğidir.