Bunun için yapılması gerekenler adım adım şu şekildedir: - Vites boşta iken sol ayak debriyajda ve sağ ayak frende olmalıdır. - Debriyaj sonuna kadar basılır ve aynı anda sağ ayak ile frene basılır. - Debriyaj sonuna kadar basıldığı zaman vites kolu hareket ettirilebilir.
Arabanızı vites boşta ve el freni çekili halde çalıştırın. Debriyaja sonuna kadar basın, vitesi 1'e alın. Ayağınızı debriyajdan yavaşça çekip gaza basın. Yine motorun sesi değişecek, direksiyonda titreme olacak ve araba ileriye doğru atılacak.
ayarlarımızı yaptıktan sonra ilk önce sol ayağımızla debriyaj pedalına sonuna kadar basacağız ve sonrasında vitesimizi boşa alıp marşa basarak (kontak anahtarını çevirip) aracımızın motoruna ilk hareketi vermiş olacağız. Bundan sonra yapmamız gereken şey sağ ayak fren pedalında beklerken el frenini indirmek.
Arabayı çalıştırırken debriyaja basılması, marş motoruna binen yükü azaltacak ve aküden daha az akım çekilerek otomobilin çalışmasını sağlayacaktır. ... Özetle marşa basarken debriyaja basılır mı sorusuna hem aracın ömrü hem de güvenlik açısından evet diyebiliriz.
Debriyaj araçlarda vites değiştirme imkanı sunar. Çünkü debriyaj vites kutusu ile motor arasındaki bağlantıyı keser. Aracı ilk hareket ettireceğiniz zaman da debriyajı kullanırsınız. Debriyajdan ayağınızı yavaşça çekerken hafifçe gaza basmanız rahat bir şekilde aracınızı hareket ettirmenizi sağlar.
Sol ayakla debriyaja basılır ve çekerken de devir saatine bakılır. Devir saatinde oynamalar görüldüğünde ve araba titremeye başladığında rölanti yani kavrama noktasına ulaşılmış olur. Kavrama noktasında ayağın sabitlenmesi gerekir. Sağ ayak ise fren pedalından çekilip hemen gaza yavaşça basılır .
Yarım debriyaj yöntemini uygulamak için sol ayakla debriyaja , sağ ayakla ise frene sonuna kadar basılır. Daha sonra sol ayak yavaşça debriyajdan kaldırılır. Devir saatinde hareket görüldüğünde veya araç hafifçe titrediğinde yarım debriyaj uygulanmaya başlanır.
Debriyaja basmadan vites atmak için öngörü ve teknik önemlidir,dikkat edilmezse şanzıman zarar görebilir. Debriyaja basmadan vites boşa rahatlıkla atabilir ancak sakıncaları mevcuttur,siz yine de debriyajı kullanın.
Aracı ilk hareket ettireceğiniz zaman da debriyajı kullanırsınız. ... Yine aracınızı durdurmak istediğinizde frene sert bir şekilde basmak yerine debriyaj ile birlikte hafif basmanız yerinde olacaktır. Böylece sert bir şekilde aracınız durmaz ve aracınızın frenleri zarar görmez.
Eğer ışıkta bir süre kalacaksanız, ayağınızı debriyajdan çekip vitesi boşa atabilirsiniz. Bu yöntem ayağınız debriyajda araç viteste beklemekten çok daha güvenli bir yöntemdir. Her kırmızı ışıkta ayağınızı debriyajda tutmak, frenlerin aşırı ısınmasına ve debriyajın yıpranmasına neden olacaktır.
Sürüşe başlamadan önce emniyet kemerini takmanız ve dikkatini dağıtabilecek telefon gibi eşyalardan kurtulmanız gerekiyor. Manuel vites bir araç kullanıyorsan ilk yapman gereken vitesin boşta olduğundan emin olmaktır. Bunu el frenini indirdikten sonra vitesi sağa ya da sola yavaşça hareket ettirerek anlayabilirsiniz.
Gerekli eğitimleri aldığınız takdirde araba kullanmayı öğrenmek yaklaşık 1 ay sürer . Ancak araba sürme konusunda uzmanlaşmanız ve iyi bir sürücü olmanız için seneler geçmesi gerekir.
İşletim sistemi isimleri nelerdir?
Ya Kahhar zikri ne için okunur?
Arka sağ kaburga altında hangi organ var?
Yamuğun alanı nasıl hesaplanır örnek?
LGS sınavında 4 yanlış 1 doğruyu götürüyor mu?
Taze ısırgan otu nasıl kullanılır?
Tavuk kuluçka süresi uzar mi?
Dışarıda kalan margarin bozulur mu?
Birce Akalay annesi kim?
Büfe açmak için ne kadar para lazım?