@turkdilkurumu @Valimutlu Hocam derken "m" ayrı yazılmaz. " Hocam " ifadesi bize-bana ait öznellik kattığı için doğrudur.
Vali özel isim olmadığı için cümle içerisinde büyük harf ile yazılması mümkün değildir. Sadece cümle başlarında büyük harf ile yazılabilir . Cümle içinde özel adın yerine kullanılan makam veya unvan sözleri büyük harfle başlar: “Konuyla ilgili Vali bilgilendirme yapacak” gibi cümle buna örnek olabilir.
Saray, köşk, kale vb. yapı adlarının bütün kelimeleri büyük harfle başlar. Belediye, Galata Köprüsü'nü bakıma almıştı. Kurum, kuruluş ve kurul adları büyük harfle başlar.
Doğru kullanımı Saygıdeğer şeklinde olmalıdır.
Akademik hayatın olmazsa olmazı saygıdır. Yazdığınız mailde “ Sayın Hocam , Sayın Turgut, Sayın Serdar Turgut” gibi hitaplar kullanabilirsiniz. “Değerli Hocam , Merhaba Hocam ” gibi hitaplar hocanızla tanışıklığınıza bağlıdır.
Hanım , bey, amca, efendi gibi sözcükler özel isimlerden sonra gelip o ismi nitelerse büyük harfle yazılır ve gelen ekler kesme işareti ile ayrılır. Kişi isimlerinden sonra kullanılan unvanlar yani, bir kimsenin işi, mesleği ya da toplum içindeki durumu ile ilgili olarak kullanılan adlar daima büyük harfle yazılırlar.
işte sorunun cevabı aşağıdadır. Bu kelime genellikle Belediye 'si şeklinde yanlış yazılıyor. Doğru kullanımı Belediyesi şeklinde olmalıdır.
Günümüzde genellik olarak bakıldığında uluslar arası şeklinde hatalı bir biçimde yazılır . Ancak bu sözcüğün doğru yazılışı değildir. Bu sözcüğün doğru bir şekilde kullanımı Türk Dil Kurumu sözlüğü kapsamında uluslararası biçiminde olmalıdır. Yani birleşik olacak şekilde yazılmalıdır.
Türk Dil Kurumu yani TDK 'nın güncel yazım kılavuzuna göre bu kelimenin doğru yazılışı saygıdeğer şeklindedir.
SAYGIDEĞER NASIL YAZILIR ? Bu kelimenin saygıdeğer mi, saygı değer mi olarak yazıldığı sorgulanır. Bu kelimenin doğru kullanımı saygıdeğer şeklinde olmalıdır. Yani birleşik yazılmalıdır.
Yazdığınız mailde “Sayın Hocam, Sayın Turgut, Sayın Serdar Turgut” gibi hitaplar kullanabilirsiniz. “Değerli Hocam, Merhaba Hocam” gibi hitaplar hocanızla tanışıklığınıza bağlıdır. Hoca nezaketen ne kadar iyi davranırsa davransın bunu suistimal etmeden saygıyı ve mesafeyi korumak şarttır.
Bey ve hanım sözcükleri tek başlarına yazıldıklarında küçük harf ile yazılmaktadır. Ancak, birine hitap için kullanılan ve ismin arkasından gelen bey ve hanım kelimesi büyük harfle yazılır . Bunun sebebi ise hitap edilen kişinin tek bir kişi olması ve özel isim olmasıdır.
Kişi adlarından önce ve sonra gelen unvanlar, saygı sözleri, rütbe adları ve lakaplar büyük harfle başlar: Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk, Kaymakam Erol Bey, Dr. Alâaddin Yavaşça; Sayın Prof. Dr.
SON YAZILAR
Arduino nasıl indirilir?
Palamut yağlı bir balık mı?
Eylül ayı kaç çeker 2020?
Vestel klima sıcak ayarı kaç olmalı?
Kalanşo çiçeği neden solar?
Balık burcu erkeği eşini aldatır mı?
Bursa Süt helvası nerede yenir?
Balta Limanı Hastanesi özel mi?
Selena ilk Demeter kimdir?
Lifebox ücreti ne kadar?
Lise diploması ile hangi işlere girilir?
Kabuklu fındık fırında kaç derecede kavrulur?
Forever Living Products ne demek?
1 yemek kaşığı tahin kaç gram?
Muhabbet kuşu yavrusu kaç günde çıkar?
Kağıt Toplama kilosu ne kadar?
Bardakta Mikrodalgada kek nasıl yapılır?
Instagram hesabı kapatılınca mesajlar silinir mi?
Peri bacalarının oluşumunda hangi kayaç türü etkili olmuştur?
UMCA ilaç ne işe yarar?
Fatih Sultan Mehmet Kılıcı kaç cm?
Havuçlu kahvaltılık sos nasıl yapılır?
Aktivasyon kodu ne demek?
Bilgisayarın konumu nasıl açılır?
On iki imam inancı nedir?
Mısır nişastası yüz maskesi nasıl yapılır?
Der Stegen nereli?
Gaziantep'te kaç tane özel üniversite var?
Güvenli mod nasıl kapanır?
Izmir aydın otoyol geçiş ücreti ne kadar?
Güncel bakiye ne demek?
YÖK ilk kez hangi anayasada yer almıştır?
Kuşadası Semt pazarları hangi gün?
El Ibane kime ait?
Renk Çemberi hangi renklerden oluşur?
Mali Müşavir ne kadar maaş alıyor?
Savaş Ay a ne oldu?
Mamsel Still Tee sütü artırıyor mu?
Turkcell fiber ev interneti ne kadar?
Baş grup elementleri hangi grup?